onsdag 15 september 2010

Nostalgi

Åh, förstå min lycka när jag hittade Rederiet på youtube. Alla avsnitt. Alla 310 avsnitt. Nej, jag har inte sett alla. Bara de 24 första, vilket egentligen är mer än tillräckligt. Redan där har varenda karaktär varit ihop med minst två olika personer och begått ett dussintal olagligheter. Fruktansvärt dåligt, och fruktansvärt underhållande.

Dessutom är det ju jättemycket juridik i.. avtal och sånt. Sen att de kommer ur avtalen genom lite hederlig utpressning och inte genom att argumentera juridiskt om förutsättningsläran och sånt är ju en annan sak, men.. bra effektivt är det ju åtminstone!



2 kommentarer:

Cissi sa...

Åh, denna underbara värdelösa serie! Jag vet vad jag ska göra fram tills jag börjar jobba :p

Christine sa...

Haha det är rätt! Så kul att se välkända namn som Krister Henriksson och Suzanne Reuter i helt störda roller.. för att inte tala om Persbrandt <3