torsdag 5 maj 2011

Jag vs. civilrätt 4-0

Då var alla grundkurser i civilrätt definitivt avslutade! Fick resultatet på fastighetsrättstentan idag och trots min stundtals ganska starka motvilja till ämnet i fråga var det poängmässigt en av de bästa tentor jag skrivit. Känns enormt skönt att ha med sig högsta betyg i alla fyra kurserna, eftersom de måste räknas med när man söker eventuell tingsmeritering och dessutom innehåller mycket central juridik (arbetsrätt, familjerätt, avtalsrätt, fordringsrätt, sakrätt, skadeståndsrätt, immaterialrätt, fastighetsrätt osv.). Idag har jag mest njutit av resultatet och imorgon jobbar jag, men på lördag får det bli fullt fokus på straffrätten!

Annars har jag tyvärr varit ganska trött på sistone vilket avspeglat sig i allmänt låg pluggmotivation (trots att jag egentligen tycker att straffrätten är bland det intressantaste hittills) och lett till att jag inte haft någon kraft att vara social och träffa människor, vilket får mig att känna mig ganska hemsk. Förhoppningsvis blir det lite bättre framöver, om inte förr så åtminstone efter den 1 juni, då det förvisso inte är ledigt (ska jobba hela sommaren utom vecka 25) men åtminstone inte är ständig stress över kommande tentor.

Inga kommentarer: