onsdag 1 juni 2011

Sommar och sol...

Terminen är över men med en ganska bitter smak. Var tvungen att blanka 18 hp straffrätt, vilket minst sagt känns sådär. Var supertaggad imorse och helt inställd på att skriva en bra tenta och inte ha något över sommaren, och vad händer? Det kommer jävla skituppgifter på hur många poäng som helst. Jag var på intet sätt lost och hade säkert kunnat skrapa ihop ett Ba men problemet med mig är ju det att... good is not good enough. Jag vill ha högsta betyget, även om jag bevisligen 1) inte är tillräckligt smart för det eller 2) är för lat för det (troligast).

Ja, så medan andra solar, badar, äter gott, läser massa bra böcker och så vidare ska jag som ambitiös men stundtals lite väl lat människa ägna de kommande tre månaderna åt att jobba på dagarna och behålla och i bästa fall utvidga mina kunskaper i straffrätt under kvällarna. Men ingen anledning att deppa ihop, i september har jag ju en fantastiskt rolig kurs i processrätt att se framemot!

(Varför gav jag mig in på det här? Va? Hur dum är jag på en skala? Så mycket smartare det hade varit att läsa ekonomi. Ung och dum, och snart är jag inte ens ung längre. Fan.)

Inga kommentarer: