fredag 14 januari 2011

No signal

Fyfan alltså.. folk, ni måste påminna mig om att aldrig blanka en tenta igen. Åtminstone inte när omtentan ligger dagen efter en annan tenta. Två 5-timmarstentor där den andra började 19 timmar efter att den första slutade är helt enkelt inte bra för hälsan. Jag vill inte ens tänka på hur många ord jag skrivit på dessa två dagar. Troligen en längre novell. Klart är iaf att min hjärna är på gränsen till kollaps (så eventuella stavfel, syftningsfel, grammatiska fel osv i det här otroligt intetsägande inlägget kan ni väl bara ignorera? Tack!)

Men.. nu ser vi framåt! Civilrätt 4 börjar ju på måndag! På hyllan ovanför mig ligger just nu en lagom tjock bok i miljörätt, en lika tjock med titeln "panträtt i fast egendom" och lite annat smått och gott. Jag tror jag ska lägga alltihop på min mammas säng som straff för hennes dumma kommentar "men sånt där är ju jätteintressant! Ja, kanske inte just miljöbalken då, men det andra". Vadfan. Det andra. Jag är rädd för att hon faktiskt menade panträtten då. Rädda mig någon. Jag hatar den här kursen innan den ens har börjat.

2 kommentarer:

Linda sa...

Miljöbalken är väl intressant? :) Miljön är viktig, annars kommer vi snart att dö allihopa.

Kämpa på nu Cricce, det här klarar du! Det är ju inte så många år kvar nu. ;-) Tänk på domarjobbet!

Kramis

Christine sa...

Linda, har du tittat i miljöbalken? Det är inte roligt någonstans, helt klart min hatbalk. Dö kommer vi att göra iaf, och eventuella kunskaper om miljöbalken kommer icke rädda oss.

Hum domare är nog tyvärr redan kört eftersom jag inte kommer orka plugga så mycket att jag får AB i alla kurser, menmen, det finns ju många andra vägar! 2/3 kvar nu bara :P