onsdag 16 mars 2011

Kämpa, kämpa, kämpa

Det blev helt väntat så att jag blankade tentan. Mindre väntat var att jag inte direkt var ensam. Med andra ord - den var svår. Två av fyra frågor kände jag att jag hade rätt bra koll på, en tredje kunde jag åtminstone till hälften, men det var för många poäng som kändes osäkra. Med lite tur hade det nog gått att få ett AB för det var inte så att jag inte fattade vilka lagar jag skulle tillämpa eller så, men onödigt att chansa. Nu är det omtenta 14 april, förhoppningsvis har jag hunnit plugga lite mer tills dess, och med lite tur är det en schysstare tenta.

I måndags började straffrätten och det är en kurs jag verkligen sett fram emot! Ämnen som alltid är aktuella och som engagerar. Litteraturen är dock inte nådig - 3000 kronor och det känns väl som att det är lika många sidor... har läst en av de mindre böckerna och en tredjedel av den tjocka och minst sagt teoretiska tegelstenen "Kriminalrättens grunder" och puh... det här blir en kamp!

I övrigt har jag mer eller mindre bestämt mig för att flytta i sommar, med största sannolikhet till studentlägenhet på Lidingö. 4000 kr/månad för 24 kvadrat är naturligtvis rena rånet, men vad gör man...

4 kommentarer:

Linda sa...

Varför flytta och varför till Lidingö av alla ställen? Måste ju finnas bättre ställen att bo på som är billigare, jag vet ett tex som är ledigt från april. ;-) Det är mycket billigare dessutom. :P

Christine sa...

Flytta därför att jag är 20 år, sugen på något eget och vill komma närmare stan, Lidingö för att jag har tillräckligt med ködagar, jag vet att det är ett lugnt område med fräscha lägenheter (har en kompis som bor där) och så tycker jag att Lidingö är perfekt blandning av naturnära och stadsnära :) Hum bland studentlägenheter är det faktiskt svårt att få billigare såvida man inte ska bo i korridor (vill jag inte, eget kök ftw) och det är klart att man med räntorna som är idag kan få en bostadsrätt med samma eller lite lägre kostnad, men då handlar det fortfarande om ett längre avstånd från stan och inte så mycket likvida medel kvar efter 15% i kontantinsats.

Linda sa...

Hoppas det blir bra då! :) 4000 SEK brukar ju vara inklusive el och bredband också så så farligt dyrt är det faktiskt inte. Lycka till! Kramis

Christine sa...

Det är inkl. bredband men exklusive el.. dock kan ju elen på en person och 24 kvadrat inte bli sådär jättemycket.