onsdag 9 mars 2011

Now I'm back on the same road again

På fredag är det tänkt att jag ska skriva en tenta i fastighetsrätt. Chansen just nu att jag faktiskt kommer lämna in uppskattar jag till sisådär max 10%. Ni förstår själva - jag ligger minst sagt efter. De senaste dagarna har jag läst över 500 sidor om panträtt och nyttjanderätt. Det är ganska bra jobbat, men tyvärr innebär det att jag inte hunnit göra några gamla tentor, och det i sin tur... gör mina chanser att skriva bra på den här tentan ganska små. Noll struktur i huvudet utan bara 500 paragrafer som simmar runt.

Det är inte mitt fel. Eller jo, det är klart att det till största delen är det. Jag borde ha läst mycket mer och mycket tidigare. Visserligen tappade jag ungefär två av åtta veckor på sjukdom (mitt immunförsvar existerar tyvärr inte) och ytterligare ett par på ren depression efter vad jag trodde var två misslyckade tentor i C2 och C3, men det är ändå extremt klantigt. Givetvis skulle jag kunna gå upp sex imorgon bitti och göra tentor nonstop till tolv på kvällen, men jag tror inte det kommer hjälpa. Bara att inse, återigen fail. Får bli en ny omtenta.

Alltså vadfan... såhär skulle det ju inte bli.

Inga kommentarer: