torsdag 24 mars 2011

Shoppaholic, never...

Stor besvikelse. "Ledig" eftermiddag efter föreläsning som slutade tolv, dag innan lön för majoriteten av befolkningen, skönt vårväder, lön i fredags. Med allt detta som bakgrund och dessutom med vetskap om att jag har köpt all kurslitteratur jag behöver för resten av terminen var min naiva tanke att jag skulle gå längs Drottninggatan och uppdatera garderoben lite genom att shoppa bort åtminstone halva lönen. Dessutom kan jag ju numera tack vare förbättrad kost och mer träning till fullo röra mig bland de normala kollektionerna och betydligt lättare än tidigare hitta kläder som sitter snyggt (HM undantaget, men det beror väl mest på att deras kläder antingen är anpassade för dvärgar eller i tron att alla faktiskt vill ha tröjor som slutar vid midjan i alla lägen...).

Vad jag dock inte hade tagit i åtanke var de katastrofala kollektionerna. WTF!? Hur svårt kan det vara att göra lite nyskapande, snygga kläder som inte ser ut som något de dragit fram ur ett tre år gammalt förråd? Otroligt tråkigt. Nu kanske det förvisso är så att alla vårkollektioner inte har kommit in än - jag hoppas åtminstone det - men lite bättre utbud hade jag nog ändå hoppats på. Stor besvikelse. Enda positiva är att jag har pengarna kvar och i väntan på bättre klädtider kan spendera dem på annat... till exempel böcker.

Om det är någon som har tips på några bra butiker i Stockholm med snygga kläder till hyfsat rimliga priser (behöver ej vara HM-billigt, hatar kvalitén på deras kläder - ska det verkligen vara maskor i koftan redan när man köper den!?) så finns det en kommentarfunktion. Tack.

4 kommentarer:

Linda sa...

Zara vet jag att många gillar. Sisters? Beror ju lite på vad du ska ha för kläder också men jag har faktiskt lyckats hitta hyfsat otantiga koftor på Axelssons och Dea och vad nu alla tantaffärer heter. :P

Peak performance är alltid snyggt men lite väl dyrt tycker jag. Du kanske ska ta en sväng förbi NK? Jag har inte varit där men allt kan ju inte vara snordyrt. :)

Christine sa...

Zara har jag inte kollat, bra där! Sisters hade jag förhoppningar om men det var en stor besvikelse! Hum ja det är sant, tantaffärerna kan överraska så det kanske är värt ett försök.. och NK kanske man får ge en chans, jag får utrusta mig med lite tålamod och orka leta efter guldkornen bland alla (för en student sett) svindyra märkeskläder.

Cissi sa...

Zara som sagt, Mango och Vero Moda gillar jag.

Linda sa...

Jag var och shoppade i helgen och jag håller med om att det generellt var väldigt fula kläder i butikerna just nu. Lyckades iaf hitta tre nya koftor på Axelssons/Dea och ett par jeans på HM. Hann inte mer för de stängde men jag var också en smula besviken på utbudet. Hörde en annan kund på HM som förfasade sig över modet, han! undrade om han hade kommit in i en second hand-butik eftersom det mesta var storblommigt och illasittande. Det stod han och sa till en expedit, askul tyckte jag! :P

Är också lite sugen på NK, mest för att kolla vad de har och om allt är så vansinnigt dyrt.

För längesen när jag var smal :P så gillade jag Gina Tricot men tycker att de var lite tråkiga nu. Kan vara olika utbud i olika affärer iofs.