torsdag 8 mars 2007

Finns bara en sann kärlek

ROMA ROMA ROMA <3333

Mitt älskade lag spelade ut Lyon och tog sig till kvartsfinal i Champions League! Ett av Europas åtta bästa lag! Vi har tagit oss längre än "storheter" som Inter, Barcelona, Arsenal och Real Madrid, smaka på den! Totti! Amantino! Mexés! Doni! Chivu! Ja till och med säkerhetsrisken (...) Cassetti gjorde en FANTASTISK INSATS!

Något som dock inte är speciellt kul är svenskan just nu. Normalt är ju svenska mitt favoritämne, men noveller med temat kärlek.. fy fan asså. Det känns SÅ grundskolan. Igår läste vi då en novell där vi förväntades plocka ut några citat, och hela alltet bara stank åååh kärlek är så underbart bla bla.... för att citera Matias (och det händer inte varje dag ;D) så var hela alltet så jäkla "tjejigt och glorifierat". Liknelserna, symbolerna och metaforerna var pinsamt överdriva och det lyste verkligen igenom att novellen skulle föreställa djup och fin. Tyvärr blev den ingetdera utan bara larvig. Med risk för att låta väldigt hård (och jag lovar, jag är ingen bra novellskrivare själv) så tyckte jag att den känes falsk.

Inga kommentarer: