onsdag 21 mars 2007

Mitt bröllop

Jag svarar återigen Mrs Anynom. Någon gång kanske jag gifter mig, men då ska det vara Mr. Right till 110% och ett borgerligt bröllop som den humanist jag är. I övrigt är det glädjande att Mrs Anonym också håller med om att Grease är överskattad. Jag har tragiskt nog inte haft nöjet att se JCS, men hoppas kunna göra det i framtiden. Finns 100 000 musikaler jag måste se... Phantom of the Opera, Sound of Music, Les Miserables etc. Skulle dock göra nästan vad som helst för att få se Kristina från Duvemåla så om någon lyckats komma över de inspelade banden (som tydligen inte går att köpa) kan den ju hojta till.

Min spanskalärare är i onåd hos mig nu. Han hade sagt att den muntliga delen av kursprovet skulle vara på fredag, och nu kommer han och säger att det är imorgon. Vilket innebar att jag var tvungen att plugga lite idag. Detta ledde till att jag endast hann se Akt I av Chess. Bedrövlig attityd måste jag säga. Illa illa.

Vad pågår runt omkring mig?
Nu faller allt isär
Kan nån förklara vad som hänt?
Den ömhet som jag kände, finns inte längre där
För alla broar som vi bränt
Min barndomssorg har återvänt
Står det några dörrar på glänt
Och när han vill försvara de misstag som han gjort, så tror jag inte på hans skäl
Det är så svårt att mötas och livet går så fort
Jag kvävs av våra bittra gräl
Ska jag våga ta farväl
Alla bara spelar sitt spel
Den som följer regler gör fel
Lämna inga dörrar på glänt
Var och en är sin lyckas smed
Den som är för dum trampas ner
Lämna inga dörrar på glänt
En obekrivlig längtan har vaknat i min kropp
En dröm som jag vill hålla kvar
Jag söker efter kärlek men utan tro och hopp
Den enda rikedom jag har
är tusen frågor utan svar
Se dig inte om när du går
Ta den lilla njutning du får
Lämna inga dörrar på glänt
Vill du ha en chans ta den fort
Ångra aldrig något du gjort
Lämna inga dörrar på glänt
Börja inte tro nån nåt gott
Tvivla jämt på löften du fått
Lämna inga dörrar på glänt
Alla bara spelar sitt spel den som följer regler gör fel
Lämna inga dörrar på glänt
Och tala aldrig om vem du är
Bättre ta emot än att ge
(Lämna inga dörrar på glänt)
Spar på var minut
(Slösa aldrig bort en minut)
Fatta alltid snabba beslut
(Lämna inga dörrar på glänt)
Hämta aldrig hjälp åt en vän
Han kan alltid lura dig sen
Lämna inga dörrar på glänt
Se dig inte om när du går
Ta den lilla njutning du får
Lämna inga dörrar på glänt

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är också humanist och jag ska också gifta mig borgerligt, om jag nu gifter mig över huvud taget vill säga.

Well har inte heller sett Phantom of the Opera, nästan pinsamt ju :O

Elak lärare ;)