onsdag 11 april 2007

Livet är orättvist

Varför kan jag inte sjunga? Man brukar ju vara bra på det man gillar, men jag och sång verkar vara undantaget som bekräftar regeln. Jag skulle med glädje byta bort vad som helt av det jag är bra eller okej på mot att kunna sjunga. Det är ju underbart roligt, så varför kan jag inte sjunga? VARFÖR!? Okej om jag sjöng falskt och hörde det, men jag höör ju inte ens när jag sjunger falskt. Hur ska jag då kunna träffa rätt ton?

Livet är väldigt orättvist.... och ja, det här kanske är ett I-landsproblem, men det stör mig i alla fall sjukt mycket.

Eftersom jag är så vänlig ska jag nu tipsa er om en duktig sångerska jag upptäckt tack vare Chess; Elaine Paige. Fantastisk röst. Här sjunger hon "I know him so well" tillsammans med Barbara Dickson (Elaine är hon som sjunger först):

http://www.youtube.com/watch?v=z2IkLGFiKx0&mode=related&search=

På Youtube fnns också klipp där hon sjunger Nobody´s side, Someone else´s story (båda från Chess), Don´t cry for me Argentina, Memory etc. Oerhört duktig sångerska! När ni ändå är i farten kan ni passa på att kolla på klippen där Helen Sjöholm sjunger Someone else´s story, Han och inte jag (svensk version av ovannämnda sång) etc. Helen är lätt Sveriges bästa sångerska (även om Gunilla Backman också är fruktansvärt duktig och framförallt underskattad) ochvi bör vara tacksamma att hon inte försvunnit till West End.

Inga kommentarer: