onsdag 28 november 2007

HP is taking over

Wotcher!!

Gårdagen var magisk. Helt sagolik. Jag hade nästan glömt hur sjukt bra Gunilla är (trots att det bara var tre veckor sen jag såg henne på Rival, säger en del om hur stressad jag är just nu) men det här var en påminnelse som hette duga. Generellt sett var det enormt hög kvalité på låtarna och artisterna, fruktansvärt skönt att se/höra riktiga artister som varit med länge och kan underhålla på ett professionellt sätt. Det vill säga, gårdagens artister (förutom Donnan var det Sissela Kyle, Maria Möller, Fred Johansson, Robert Wells, Anders Berglund och LaGaylia) var raka motsatsen till alla jobbiga Idol-"stjärnor" som blir rikskändisar på att stå på en scen inför kändiskåta tonåringar, göra ett par dancemoves och våldta bra låtar. Självklart finns det undantag, vissa av artisterna i Idol har givetvis viss talang, men gårdagen var både en, två och tre klasser bättre.

Åter till rubriken. I dag hade jag nån form av kursprov i spanska, iaf stod det på dom att det var kursprov men det verkar weird att ha kursprov i november när kursen håller på till januari, men iaf... förutom läsförståelse var det uppsatsskrivning. Jag valde temat "Amores imposibles", och ja, ni kan ju tänka er vad som kom upp. Right, förlåt, men jag kunde inte låta bli. För mig personligen: Francesco Totti. Resten: HP. Dessvärre hade vi bara en timme på oss och min spanska är kass, men ja, jag gled iväg lite på Tonks/Remus och Dumbledore/Grindelwald. JAG KAN BARA INTE LÅTA BLI! HP tar över mitt liv. Så fort jag får en skoluppgift tänker hjärnan automatiskt "Hur får jag bäst in Harry Potter i det här?" Det är underbart och hemskt på samma gång, men gud, låt det inte ta slut! We are the Potter Generation!

Och idag köpte jag OotP på DVD, så nu tänker jag sätta mig i soffan och titta på film!

In loving memories...

1 kommentar:

Anonym sa...

"Hur får jag bäst in Harry Potter i det här?" Lol, du e gullig du