torsdag 3 juni 2010

Stänger ner verksamheten

Nu har jag läst alla relevanta rättsfall, hela boken två gånger, gått igenom och markerat de viktigaste lagparagraferna, och tittat på två gamla tentor. Med andra ord - nu är det färdigpluggat inför morgondagens tenta. Visst skulle jag kunna sitta och läsa i boken på måfå några timmar till, men jag tror inte det kommer öka chanserna att skriva bra imorgon. Senaste timmarna har jag istället ägnat åt att springa och att baka en chokladkaka till efter-tentan-picknicken imorgon. Bra prioritering!

Kommande timmar tänker jag ägna åt att läsa! Den allvarsamma leken lästes ut på mindre än ett dygn, älskade! Har tidigare läst Doktor Glas av Hjalmar Söderberg, som förvisso var bra men ändå inte levde upp till mina högt ställda förväntningar. But now we're talking! Det här var mycket, mycket bättre. Om det var för att jag, som Tove påstår, är cynisk eller inte låter jag vara osagt, men gillade den gjorde jag åtminstone.

2 kommentarer:

Linda sa...

Bra Cricce, jag håller tummarna för ännu ett AB idag!

Tove sa...

det måste vara allmän tentadag på SU idag eller så..? håller tummarna för dig också fast tentan är kanske över nu! hoppas det gick bra =)