måndag 31 maj 2010

The fool never learns

Gladare nu! AB i Europarätten, 18,5 av 20 poäng, 18 var gränsen för AB. Till och med marginal ju! Visserligen bara en 6-poängskurs, men viktigt för självförtroendet att inte få två BA på rad..särskilt inte när det var i ett ämne som jag faktiskt tyckte var intressant och ganska roligt.

Idag skulle jag lämna tillbaka en bok (Germinal) på biblioteket innan jag skulle klippa mig. Eftersom jag i förra veckan beställde tre böcker från Adlibris, borde plugga massor till Rättsinformatikstentan på fredag, och börjar jobba på måndag hade jag lovat mig själv att låna max en bok. Bilden visar vad jag kom hem med. Jag lär mig aldrig. Får försöka se det positivt - det är ju gratis! Vore värre om det var skor, kläder, smycken, smink eller liknande jag inte kunde motstå!


3 kommentarer:

Tove sa...

Förvisso jag älskade doktor Glas, men Den allvarsamma leken var inte alls lika bra. Det är förvisso cynisk så du kanske kommer gilla den... jag blev mest frustrerad. Lagerlöf mkt bra dock och parfymen har jag sett som film men den är intressant! :D

Linda sa...

Heja Cricce! Bra jobbat att få AB i Europarätten! :)

Kraaaaamis

lillis sa...

Kejsaren är min lagerlöffavorit! Jag gillade inte Gösta Berglings saga alls. Jerusalemböckerna är också mycket bra!