måndag 30 augusti 2010

Totalt opepp

Så var det dags för en ny termin med studier, vilket jag i ärlighetens namn inte är överdrivet pepp på. Själva studerandet känns helt okej - jag tror inte den här kursen (Civilrätt 2, vilket innebär allmän och speciell avtalsrätt, fordringsrätt, krediträtt och skadeståndsrätt) kommer vara min absoluta favorit, men inte det tråkigaste heller. Har läst några av böckerna redan och det mesta är helt okej, bra allmänbildning och på sina ställen riktigt intressant. Allt runt omkring studierna är jag dock väldigt icke-pepp på. Långa resor till universitetet med oskäligt dyra SL som aldrig är i tid mellan november och mars, tidiga morgnar (delvis mitt eget fel när jag valde en grupp där seminarierna börjar 8.00, men palla ny grupp med folk jag inte känner...), halvtaskiga luncher eftersom jag är för lat för matlåda och för snål för att köpa mat.. sjuka kostnader för böcker. Verkligen SJUKA kostnader, jag blir arg bara jag tänker på hur mycket pengar jag kommer att ha lagt ut på den här kursen.

Dessutom saknar jag redan mitt underbara sommarjobb. Vissa skulle säkert tycka att det vore hur trist som helst att till 90% av tiden sitta och aktivera avtal, men jag tyckte det var hur skönt som helst. Behövde vara koncentrerad, det var viktigt att det blev gjort, det hade ändå viss variation, men det var på intet sätt så att man var komplett färdig vid fem. Till det underbara arbetskamrater som förgyllde sommaren - stundtals kändes det faktiskt nästan som betald semester. Trivdes som fisken i vattnet!

Nåväl. Det är bara att tagga till och försöka se det positiva i det hela. Höst betyder ju trots allt inte bara jobbiga SL-resor, tidiga morgnar och tokmycket paragrafer, utan dessutom curlingsatsning, AS Roma och teaterbesök!

Inga kommentarer: