onsdag 6 april 2011

Nya utmaningar

Det är superbra att Julia är så ambitiös och duktig med träningen, och framför allt bra att hon bloggar om det. Då slipper ju jag anstränga mig och kan lugnt kopiera alla bra idéer hon sprutar ur sig! Som att följa det här programmet till exempel. Efter sex veckor ska man tydligen klara av 100 armhävningar. Jag är ju något skeptisk, minst sagt, men eftersom jag inte tycker att man kan dissa något man inte testat så har jag bestämt mig för att göra ett försök. Även om man inte klarar 100 stycken så vore ju 50 ganska bra det också. Efter att ha klarat fjuttiga, pinsamma åtta stycken när jag gjorde introtestet var det ju dessutom bara att köra igång - seriöst, åtta. Det är knappt så att jag vågade skriva det alltså.

Så nu har jag precis klarat av dag två av vecka ett, och inbillning eller ej, jag tycker redan att jag känner mig starkare! Underbar känsla, som har byggts upp då jag dessutom lördag-måndag sprungit nästan 15 kilometer. Tre stycken femkilometare i rad - ketchupeffekt efter att ha gnällt efter två kilometer hela livet. Logiskt nog har jag nu också rätt ont i höften (överansträngd antar jag) och har tagit två vilodagar, men ändå - det går framåt! Önskar bara att jag hade samma energi och inspiration i förhållande till nästa veckas tenta också... blev ju inte direkt mer taggad av att se svarsmallen från den ordinarie tentan och återigen upptäcka att jag med största sannolikhet hade fått högsta betyg om jag hade skrivit den... gah. Nåväl, det är bara att uppbåda all energi sista veckan och repetera in allt igen.

Det får gärna bli sommar nu...

Inga kommentarer: