måndag 10 augusti 2009

Money Money Money...

Vet ni hur frustrerande det är att inse att ens första löner kommer gå till kurslitteratur? Jag hade fina planer för dom pengarna. Gröna Lund. Musikalbiljetter. Eller kanske lägga undan till en USA-resa. Nu kommer dom gå till "Sveriges Rikes Lag 2009". Hur mycket jag än ser fram emot att läsa juridik finns det saker jag hellre skulle göra än lägga 2000 kr på lagboken. Suck, suck, dubbelsuck.

Men det kunde varit värre. Kunde varit arbetslös och fått ta av sparpengarna för att betala litteraturen. Har kommit igång ordentligt med jobbet på Telge Energi, trivs bättre och bättre. Nästa vecka borde dessutom några tusen ramla in från mammas jobb, där jag jobbade några dagar i juli. Ännu bättre: mammas chef var tillbaka från semestern idag och frågade redan på förmiddagen om inte min mamma kunde ringa mig och be mig jobba några timmar i slutet av veckan. Sa givetvis JA direkt - gillar stället, trevliga människor, hyfsat betalt och inte så jobbiga uppgifter.

Så ja, det kunde varit värre.

Annars har jag spenderat dagen med att spela Bejeweled Blitz på Facebook. Till min stora frustration vill det inte alls funka just nu. Snyft.

Inga kommentarer: