torsdag 6 augusti 2009

Stormen före lugnet

Poh, senaste veckan har minst sagt varit intensiv. Började jobba i onsdags, och även om det inte är jättemånga timmar är det alltid psykiskt jobbigt med ny miljö, människor, saker och så vidare. For sedan vidare till Ängelholm i fredags då familjen skulle på teater i Helsingborg på lördagkvällen. Tidig uppgång på lördagen för att ta tåget in till Helsingborg och träffa världens bästa Cissi (som hade världens sötaste och nördigaste lägenhet) och därefter min kusin som jag inte sett på måånga år. Supernice var det, men som sagt, intensivt. När jag skulle vara gryffig och tuff och hoppa från bryggan då jag och Cissi skulle bada lyckades jag givetvis klanta mig rejält. Cissi gick klokt nog i via stegen, kände hur djupt det var och sa att det nog var lugnt att hoppa i om jag höll uppe fötterna. Tror ni att jag gjorde det? Nejdå, ploff i, aj stenar. Ingen fara egentligen tänkte jag, simmade vidare och gjorde inte alls ont. Sen när vi traskat hem till Cissi igen och jag ska byta om upptäcker jag såklart att hoppsan, den foten var lite uppskuren. Nu var det inte alls djupt eller farligt så, men det gör fortfarande rätt ont att promenera på. Suck, orka att jag är så klantig... badregel X: hoppa inte när du inte vet hur djupt det är....

Teatern (på Fredriksdals, med Eva Rydberg), var hursomhelst superbra! Riktigt rolig och kul sång och dansnummer. Bäst av allt var dock TIVOLISTRUTEN!! Två kulor i våffla med grädde och sylt för TJUGO kronor!! Fattar ni hur billigt det är? Hemma hade det kostat minst 35. Jag är fortfarande helt chockad. Fattar nada.

Efter att ha kommit hem i söndags och jobbat i måndags bar det av på kryssning till Tallinn. Småsöt stad som påminde en hel del om Stockholm, iaf det vi såg - d.v.s. mestadels Gamla Stan. Det är intressant att åka lite österut och se nya platser, men still - inga andra städer jag varit i är ens i närheten av Rom och London. Egentligen tänkte jag försöka lägga undan lite jobbpengar och spara till en USA-resa 2011, men jag tror nästan det måste bli en liten weekend och se fotboll eller musikal i höst eller vår.

Nu är det jobb ikväll, därefter HELG! Jag hoppas på bra väder så jag kan åka ut till Mörkö och bada - inte varit där på tre år... Nästa vecka blir det en del jobbande och sen till helgen fyller ju Tove 17, och Sthlm invaderas av favvo-musikalarna. Augusti kan nog bli en ganska trevlig månad!

4 kommentarer:

Cissi sa...

Men hallå, det sa du aldrig nåt om, när du hade 2/3 sjuksyster på plats :P Det skumma var ju att jag knappt bottnade där jag stod, måste varit grundare där du hoppade.

Christine sa...

Hahah men som sagt var det ingen fara utan jag fixade det lätt med ett plåster, och du var ju utanför arbetstid! ;) (ooh ja för du har bara kompetensen när du har snygg vit rock! :D).

Jaa men verkligen, och jag är ju inte precis längre än dig...skumt. Men sånt som händer, det var ju GANSKA klumpigt av mig att hoppa i på ett ställe där jag aldrig badat XD

Tove sa...

men klart att man sjunker djupare om man hoppas än om man bara står. hela du hamnar ju under ytan till skillnad från mellan axlarna och fotsulorna. *naturvetare* xD aww stackars fot hur som helst. puss

Cissi sa...

Klart man gör, därför man ska dra upp benen :P Jag är alltid i tjänst!