onsdag 21 juli 2010

Betraktelser från södra Sverige

1. Det finns många som pratar skånska i Skåne.
2. Kanske för att väga upp det så har många väääldigt fina bilar! Porsche, Audi och sånt. Gillar även att flertalet var köpta på Din Bil och Börjessons bil i Ängelholm, dessa fina VW-återförsäljare!
3. Även om det inte lät så i punkt 2 så älskar jag skånska!
4. Frysboxen för mjukglass i glasskiosken i Skanörs hamn är usel.
5. Cissis lägenhet har ett oförskämt bra läge.
(6. Södertäljes politiker är dumma i huvudet när de tror att de kan likna Södertäljes lilla, förvisso söta, slussområde med hela det hav som omger Helsingborg.)
7. Barnafödande har inte förstört Donnans sångröst. Puh.
8. SJ stod för årets bomb när alla tre tåg jag var tvungen att åka kom och gick i tid.
9. Det finns lika många äckliga, dryga, skrikande, öldrickande människor på tågen i Skåne som i Stockholm. Det hjälper inte att tågen går lika snabbt som bil och att man dessutom kan läsa på dom, endast min bil skyddar mig från dessa patrask! Borde vara minst 5 års fängelse och HÖGA böter på folk som är störande berusade på allmän plats.
10. Pågatågens säten är klädda i en hemsk, lila färg och är så låga att man slår hakan i det lilla bordet. I övrigt inte så mycket att klaga på. Stort plus för papperskorgarna, som gjorde att jag faktiskt kunde avnjuta en frukt på resan utan att behöva hålla i äckligt skrutt en halvtimme. Se och lär, SL!

Sammanfattningsvis - helgen var mycket bra! Såhär tre dar senare, men vaffan... jag jobbar. En timmes övertid idag, hahaha. Jag älskar mig själv... eller kanske snarare mitt jobb.

Inga kommentarer: