måndag 11 oktober 2010

Världens smartaste kompis!

Här , på sidan 22 i dokumentet, hittar ni en artikel om Tove! Shit vad smart den tjejen är.. tur att jag själv är så otroligt begåvad (...ironi!), annars skulle jag ju spricka av avundsjuka när jag umgås med henne. Nu är jag bara stolt och glad över att ha en så smart bästa vän, som dessutom är en massa andra superlativ! (Här tänkte jag skriva snäll, sympatisk, snygg och så vidare, men det kändes alldeles för mycket som såna där fjantiga lappar man skrev om varandra på lågstadiet). Om hela vänstern var som Tove skulle jag nästan rösta på dom! Det om något är väl ett erkännande...

Själv har jag faktiskt pluggat hyfsat mycket idag! (Märk väl hur stolt jag är över detta.. det är ju inte alls så att det är heltidsstudier jag ska spendera min tid med). Först kämpade jag mig igenom de sista 40 sidorna av den fascinerande usla Allmän kontraktsrätt. En ren plåga. Tyvärr minns jag inte så mycket eftersom tankarna lätt fladdrade iväg, så jag får väl läsa eländet minst en gång till. Övergick därefter till "Sakrättens grunder"... now we're talking!! Underbart ämne. Jag, liksom alla andra, var inte speciellt förtjust i sakrätten under introduktionskursen förra hösten, men nu har jag faktiskt ändrat åsikt. Med tanke på att Murphys lag är mer pålitlig än gravitationen kan vi dock räkna med att jag kommer totalbomma sakrättsfrågan på tentan. Alternativt att det inte kommer någon fråga på sakrätt utan istället tre frågor om inomobligatoriskt skadestånd (känn er inte korkade om ni inte fattar vad jag pratar om nu, ingen vettig människa vill förstå det där).

Inga kommentarer: