torsdag 11 januari 2007

Meryl Streep som Donna i Mamma Mia!

Hoho, nu händer det grejer! Tydligen är det nu klart att Meryl Streep ska spela Donna i Mamma Mia! - filmen. Jag känner lite blandat inför detta. Enligt Björn Ulvaeus är hon jätteduktig och kan sjunga, vilket är det jag varit mest orolig för.. så det känns ju bra. Å andra sidan är hon nästan 60 år, Donna ska föreställa 40. Känns som att det kommer bli X lager smink där. Hatar verkligen när man inte kan ta skådisar i ungefär den åldern deras karaktärer är i. Å andra sidan kommer jag inte på någon bra filmskådis i 40-års åldern som jag hade velat ha som Donna. Nåja, just wait and see, finns inte mycket mer att göra. Klart är iallafall att jag kommer göra allt för att få tag på premiärbiljetter! Det jag hört hitills är att filmen ska ha premiär i slutet av 2007... alltså mindre än ett år kvar, ska de klara det får de nog ligga i ordentligt. Förvånar mig lite att de vill ha ut den så snabbt, men antagligen vill de dra in stålar medan musikalen fortfarande är superhet.

Inga kommentarer: