tisdag 9 januari 2007

Skolstart och... ja herregud ni vet





Idag började skolan igen! Detta innebär såklart vissa fördelar men även vissa nackdelar! Solklara nackdelar givetvis:


1. Inga fler sovmorgonar till typ två. Jag är död.

2. Massa plugg. Ska bli mycket intressant att se om våra kära lärare kan pressa oss ännu mer än förra terminen. Misstänker att de försöker slå någon typ av rekord.

3. Mindre tid att lägga ner på tidningen - herregud den är i kaos och min ständiga vapendragare Tove behagar inte vara inne på msn... tack för den!

4. Inga långa härliga nätter med bra böcker och världens vackraste röst.


FÖRDELAR! Saker som ändå lättar upp lite!

1. Nya schemat! TACK TACK TACK kära schemaläggare!

2. För varje dag som går kommer jag närmare den 28:e april!


Som alltså är dagen då jag ska se ABBA The original Orchestra! Alla som känner mig vet hur sjukt mycket jag ser framemot detta!


Jaa, sen var det ju den där showen i söndags. Den där sista underbara lilla showen.


Helt magisk. Orka inte beskriva varje nummer för inga ord kan göra den rättvisa right. Det som sitter kvar starkast är:


3. The Dynamos - Charlott Strandberg och Sussie Eriksson. Vilka FANTASTISKA komiker de är. Sjunga kan de också. Helt underbara! Minns speciellt Chiquitita och deras underbara kommentarer i tid och otid!


2. Björn och Bennys entré i salongen. Givetvis stort jubel!


1. Björn och Benny till trots, när showen väl var igång kan nog alla som var där instämma med mig när jag säger att Gunilla Backman sken starkast - skiner alltid starkast. Helt otroligt att hon inte är mer känd än hon är.


Känns lite tomt nu, men Gunilla visar än så länge inga Agnetha-tendenser så förhoppningsvis ska jag väl få några fler chanser att njuta av henne live (det är då hon är som bäst nämligen!). Sen har vi ju Mamma Mia-filmen som kommer så småningom. Men som alla förstår blir det inte samma sak för det finns bara en riktigt Donna. Jag spyr om Madonna eller någon sån ska spela min favoritkaraktär. Blä säger jag bara.


Och som ett litet avslut blir det ett par rader ur den vackra sången Kan man ha en solkatt i en bur (Slipping through my fingers).


Jag önskar att jag kunde stanna tiden

Och leva alla stunder om igen

Alla fina stunder...

Inga kommentarer: