lördag 13 januari 2007

Äntligen klass på spanskan!

Igår inträffade något fantastiskt. Allas våran spanskalärare Magnus bestämde sig för att det äntligen fick vara nog med alla fjantiga s.k låtar på spanskan! Istället för camisa negra-grabben blev det ABBA! Ingen har väl undgått min gränslösa kärlek för denna grupp, så ni kan ju gissa min lycka när man fick texten till Mamma Mia framför sig. I och för sig är inte detta den bästa av ABBA´s låtar på spanska, men ABBA har endast gjort ett fåtal dåliga låtar.

Dock begick han en grov synd då han stoppade skivspelaren mitt i Conociéndome, conociéndote (Knowing me knowing you.) Jaja, lektionen hade slutat en minut tidigare, men ändå!

Summa sumarum, detta var den bästa spanskalektionen hitills! Eventuella klasskamrater som blev lite småfrälsta av den underbara musiken är mer än välkomna att diskutera dessa underbara låtar med mig!

Vi börjar nu få någon slags struktur på tidningen, ny chefredaktör är utsedd (Tove! <33) och förhoppningsvis är ny vice CR och ny redaktör utsedd innan helgen är slut!

I övrigt kan jag berätta att jag anmält mig till Folkuniversitetets allmänna sångkurs! Läääskigt, jag som verkligen inte kan sjunga... menmen, återstår att se hur detta går! Allmänheten varnas för falsksång :)

Inga kommentarer: