lördag 19 maj 2007

Bohuslän, citat och Cosette

Senaste dagarna har spenderats i Bohuslän, närmare bestämt på Smögen, hos min farmor och farfar. Var helt okej men trist väder. Sov mest, köpte två nya tröjor samt en BOK FÖR 20 KRONOR! Cosette heter den och det är någon typ av fortsättning på Les Misérables (den där musikalen, ni vet). Älskade den efter TVÅ sidor, så förstår egentligen inte varför jag sitter här när den ligger bredvid sängen och väntar på mig.

Måste bara dela med mig av ett ytterliggare ett citat från min alltid lika snabba mor. I onsdags kväll satt jag med det underbara uppslagsverket Microsoft Encarta framför mig. Detta program har en funktion där man kan lyssna på alla nationalsånger. Jag sitter alltså och lyssnar på Mexicos nationalsång och frågar mamma vilket land hon tror det är. Hon har ingen aning och jag ger henne ledtråden "ett spansktalande land". Svaret kommer då REPTILSNABBT!
- PORTUGAAL!

20 kronor. 600 sidor historia, romantik, spänning. Ibland är världen för jävla underbar.

Inga kommentarer: