lördag 12 maj 2007

ESC-citat

ESC har en förmåga att locka fram en lite negativ sida hos min mamma. Vi hade klarat av ca 3 östländers redovisning av röster när hon sätter igång:

- Bygg upp muren igen! Grekland är det enda land i öst jag klarar av!

Pappa i sin tur är inte heller nöjd med utgången, men nöjer sig med att kommentera klädvalen (appropå Ukrainas framgång):

- Är det kostymfestivalen eller?!?!

Innan den vidriga omröstningen tog sin början hann mamma även med att briljera med sina engelskakunskaper:

- Lithuania, är det Lettland eller?

Och angående tävlingen så är det min fasta åsikt att hela skiten bör läggas ner omgående. Melodifestivalen får gärna vara kvar men hela ESC har blivit så uselt att man bara vill gråta. WE WANT ABBA, WE WANT ABBA!

På tal om ABBA så har jag upptäckt att min kära klass tycks dölja vissa åsikter om denna grupp. I torsdags kom jag på flera personer, nämner inga namn här, med att gå runt och sjunga på dels Money Money Money och dels Mamma Mia. Detta glädjer mig givetvis något oerhört! Ni är alltid välkomna att diskutera ALLT rörande denna underbara grupp med mig! T.ex Björn Ulvaeus framträdande i Stina! idag. Uppskattar hans engagemang i Humanisterna, som jag överväger att joina.

1 kommentar:

Anonym sa...

- Lithuania, är det Lettland eller?

hahahahahahha!