tisdag 15 maj 2007

LUF Södertälje

Äntligen! En LUF-klubb (LUF står för Liberala Ungdomsförbundet) har nu startats i Södertälje. Om ni gillar liberal politik tycker jag att ni ska gå med i LUF, till den billiga kostnaden av 20kr/år. Då får man gå på möten, seminarier och massa annat skoj, oftast helt gratis (eftersom LUF-are är så trevliga brukar det även bjudas på fika) så de 20 kronorna är snart återbetalda! Ännu bättre är det om ni bor i Södertälje! För 20 kr/år får ni då medlemskap i LUF med allt vad det innebär SAMT ett ALLDELES EGET telefonsamtal från mig! Va! Är inte bara det värt 20 spänn? Är ni riktigt snälla kanske jag till och med träffar er över en fika för att diskutera just DIN roll i LUF Södertälje!

Vad väntar du på? http://www.luf.se

Om du nu känner att näe, jag gillar ju liberalism och sådär, men aktivera mig politiskt, näe... lära sig en massa konstiga begrepp och stå och dela ut flygblad, nej det är inte min grej, så är hoppet inte ute! Politik blir vad man gör det till och man kan hitta på en massa galet roliga grejer! Bara fantasin sätter gränser och det bästa sättet att förmedla sina idéer är tveklöst att joina oss!

Slutligen; om du nu vet att du verkligen inte är liberal, men är motståndare till rasism, så tycker jag att du ska medverka vid vår demonstration mot rasism på Plattan den 6:e juni. Nationaldagen, 6:e juni, är numera helgdag så försök inte skylla på skolan eller liknande! LUF annordar kampanjen tillsammans med Centerns ungdomsförbund, CUF, men jag uppmanar alla som är emot rasism att delta.

3 kommentarer:

Jacob Claesson sa...

Att kalla LUF för liberaler är bara larvigt.

LUF är socialliberaler, på sin höjd.

Christine sa...

Call it what you want, det är den bästa kombinationen av frihet och socialt ansvarstagande i alla fall.

Anonym sa...

Antirasism-demo låter jävligt nice, förra gången jag medverkade på en sån var inte farbror blå särskilt snäll dock. Jag tror sängen blir bra på onsdag :D