söndag 24 maj 2009

Grande capitano!

Efter en totalt katastrofal säsong spelade Roma idag säsongens näst sista match, borta mot Milan. Inte vilken match som helst dock eftersom det var Paolo Maldinis sista hemmamatch efter ofattbara 25 år i Milans tröja. Sånt är värt en oerhörd respekt trots att Milan inte är mitt favoritlag. Såna här fantastiska spelare som är sitt lag trogna år efter år - Maldini i Milan, Totti i Roma, Alex del Piero i Juventus - blir det ju tyvärr bara färre och färre av, och därför bör man passa på att njuta av dem medan de ännu finns kvar. Snart kommer vi bara ha en massa dryga spelare som Zlatan som sticker så fort någon viftar med dollarbunten, utan att bry sig ett skit om klubben, staden och fansen.

Åter till matchen. Maldini i all ära, men vem stiger fram och avgör med en magnifik frispark i 85:e minuten? Totti såklart! "Totti är på nedgång, Totti har sett sina bästa år, bla bla bla...". Jovisst, men visa mig den snart 33-årige person som har samma fysik som när han var 23, förutsatt att man tränar och äter ungefär lika mycket. Finns inte många. Totti är fortfarande tillräckligt bra för att vara bland de bästa i världen när han är skadefri och i form. Totti kommer förresten alltid vara tillräckligt bra bara genom det faktum att han är Totti. Punkt.

8 kommentarer:

Linda sa...

Du och din gamla fotboll... :P

Hörru, har jag sagt att vi gärna kommer på din studentmottagning? Vilken tid och vart ska vi?

Kram Linda

Christine sa...

Vi trivs rätt bra ihop, jag och fotbollen :D

WIIE vad roligt! :D Vi har sagt att mottagningen är från 16, jag lär dyka upp nånstans mellan 16-17, beroende på hur snabbt det går att åka flak. Har dock tänkt vara hemma under kvällen så om ni jobbar och sånt är det bara att dyka upp när ni har tid. Iaf, adressen är Hambostigen 2, tror det är lättast att åka pendeln till Östertälje och sen ta buss 753 mot Hovsjö (obs ej 753 mot fornhöjden,det råkade Tove göra och det är inte riktigt rätt...), och gå av på Folkparksvägen. Det är en bussresa på 5 minuter så det går snabbt. Sen är det bara att gå rakt fram i bussens färdriktning, så bor jag på hörntomten med den snygga trädgården ;)

Cissi sa...

Såna här inlägg skummar jag bara :P

Christine sa...

Cissi, du vet väl om att U-21 EM i fotboll kommer gå i din stad? Jag tror t.om. Sverige-Italien kommer spelas där, eller kan ha varit Malmö också... du borde verkligen börja intressera dig mer för fotboooll :D

Cissi sa...

Jag intresserar mig för HIF, det räcker fint! U-21 hade jag ingen aning om :P

Tove sa...

hahah hänger du ut mig nu också xD
hallå kommer miche eller? vad ska jag annars göra när du åker flak xD

Christine sa...

Haha självklart kommer Miche! :) Och Kristian har sagt att han kommer till utspringet (måste dock tillbaka och jobba sen), och Li har sagt att hon vill komma, så du blir nog inte ensam! :)

Tove sa...

bra bra!