tisdag 19 maj 2009

Livet går i duuuur

Hohoho, idag har varit en glädjens dag! Helt klart en dag i dur... är rätt nervös för hur stor kommande katastrof kommer bli, för idag har helt enkelt varit lite för bra! Först: får MVG i Matte C. Trodde jag hade failat provet totalt, vilket jag ju delvis hade, men tydligen inte tillräckligt. Det är så NICE att äga i naturämnen, men framförallt tog det bort all press inför morgondagens och nästa onsdags prov!

Sen kommer jag hem och upptäcker att man kan köpa ståplatsbiljetter till PrimaDonnor för HUNDRA kronor!! Ordinarie pris 445 kr...tjänar 345 kronor. Ofattbar seger. Dagen efter studenten..tur att jag inte tänkt gå på skivan utan bara vara hemma med folk jag gillar.

Igår var jag på Operan och såg Askungen med sagolika (mm bra ordval!) Malena Ernman, och det var verkligen fantastiskt! Hade aldrig varit på Opera tidigare och har väl kanske betraktat det lite som Moderatmusikal, men det var verkligen en upplevelse. Och Malena var bäst bäst bäst, mmm kände verkligen hur fangirlen inom mig vaknade till liv! Minus dock för okulturella människor som kom till Operan i CONVERSESKOR, för att inte tala om snorungen som hade FOPPATOFFLOR!!! Menar lite stil kan man ändå begära...

4 kommentarer:

Tove sa...

Hahah okej foppatofflor vidrigt, men converse..?

Christine sa...

Converse är ganska snyggt men inte på OPERAN!!

Tove sa...

men vem fan bryr sig vi kan ju inte ha klädkod på de allmänna kulturinstitutionerna, kulturen är för alla, inte bara för moderater.

Linda sa...

Jag håller med dig Cricce, man kan ju se lite välvårdad ut när man går på opera iaf. :)