lördag 2 maj 2009

Giriga myndigheter

Gah, jag blir så trött. Vägverket/Transportstyrelsen, vem som nu är ansvarig för det dumma påhittet, suger verkligen ur en så mycket pengar som möjligt. Från den 1 april i år är ju den s.k. "Riskettan" obligatorisk för att man ska kunna ta körkort. 500 spänn och tre timmar bortkastade för att höra någon sitta och prata om EXAKT det som står i ett av teoribokens kapitel. Seriöst, fattar man inte själv vid 18 års ålder att det inte är så jävla smart att dricka/vara narkotikapåverkad, vara så trött att man somnar etc. när man kör bil, då ska man inte ha körkort, punkt slut. Jag tror inte det är speciellt många som åker fast för rattfylla som tänker "jaha, var det olagligt, jaha, försämras min körförmåga, det hade jag ingen ANING om!". 99,9% är garanterat helt medvetna om riskerna, men helt enkelt för dumma i huvudet för att avstå bilen ändå. Och denna idioti tror jag inte man får bort genom en tre timmar lång kurs.

Menmen, nu är ju skiten gjord iaf, och ett steg närmare körkortet!

I övrigt har jag lyckats bli förkyld, vilket ju känns lagom kul just nu i sista rushen, och det dessutom börjar bli riktigt fint väder ute. Jag tror dock jag lyckades jaga bort det värsta genom att hoppa mösspåtagningsskivan i torsdags och istället gå hem och proppa mig själv med vatten, halstabletter och sömn. Nu är det för övrigt bara 34 dagar kvar till studenten!

Inga kommentarer: