tisdag 26 maj 2009

Totale Finsternis

Manchmal in der Nacht 
fühl ich mich einsam und traurig 
doch ich weiß nicht was mir fehlt 

Manchmal in der Nacht 
hab ich fantastische Träume 
aber wenn ich aufwach quält mich die Angst 


Idag hade StaR friidrottsdag, något som tyvärr blev lite av ett fiasko. Dels hade nån amatör lyckats dubbelboka stället, så hälften av grenarna kunde inte genomföras. Vidare var naturarna superseriösa med sitt tema medan vi i S06 var...mindre seriösa. Vi gav alltså upp rätt snabbt, men kul hade vi ändå - med lite vatten kan mycket hända... för att sammanfatta kort så tyckte vi att Na06 skulle få för att de snott våra teman tidigare i år (skolfotot och julkul), och det skule ges svar på tal på N06's "HÄR ÄR FESTEN!". Rätt kul syn när hela klassen (eller hela och hela, de 15 som var där) plötsligt rusar mot Na06, som höll på att kasta spjut, kastar vattenballonger och skriker "VAR ÄR FESTEN? HÄR ÄR FESTEN!". Det hela slutade med att inte bara S06 utan även delar av andra klasser hade vattenkrig. Efter att ha torskat dragkampen mot N06 enades dock klassen om att totaldissa resten av dagen, varpå alla drog hem. Sådan enighet har väl knappast skådats i klassen tidigare!

Imorgon är det dags för sista provet på Ragnhild, i Finansiering och Kalkylering. Har plockat bort den kursen och Internationell ekonomi nu så resultatet imorgon är skitsamma, och därför har jag inte pluggat. Har istället ägnat dagen åt att titta på Harry Potter, läsa fanfiction och övningsköra. På tal om HP så är jag som sagt inne i en riktig nördperiod, vilket passar bra med tanke på att HBP-filmen kommer i mitten av juli! Har sett massa trailers och TV-spots, och mmm Bellatrix är med hyfsat mycket i dom! Bella är en av mina favoritkaraktärer - så komplicerad att jag inte vet om jag ska hata eller älska henne. Å ena sidan är hon ju en skoningslös mördare, inte direkt såna jag älskar, å andra sidan går hon helt emot alla könsroller och många andra kvinnliga karaktärer i HP (hata uttjatade moderskärleken), vilket jag bara älskar henne för. Och dessutom tycker jag hela Black-klanen är så sjukt fascinerande. Så mmm mer Bellatrix, Andromeda och Sirius till folket säger jag bara...

2 kommentarer:

Tove sa...

Går Bella emot könsroller..? Njae, jag tycker hon framstår som ganska mycket av en sexsymbol, inte minst i filmerna. Spelar en hel del på sin kvinnlighet, men visst, hon är med den syndfulla kvinnan än den jungrueliga madonnan om vi säger så.

När StaR är mer spårat än Norra förstår jag att jag valde fel? XD

Det är bra, nörda mer plugga mindre.

Christine sa...

Alltså inom HP uppfattar jag det som att, iaf inom pureblood-familjerna, kvinnorna är rätt mycket hemma...ser typ Narcissa som mallen ungefär. Bella är ju inte direkt sån. Tvärtom, ut och kriga bara, stört bra krigare dessutom,och verkar inte direkt gilla barn. Sen att hon är lite småbesatt av Voldemort är ju en annan sak, men skulle inte säga att jag tycker hon framstår som en sexsymbol (även om filmerna kanske porträtterar henne lite så...sen är det ju dock inte filmmakarnas fel att HBC är rätt snygg).

Hahha du skulle ha valt StaR ju, vi kan plugga men har kul när tillfälle ges! :D