torsdag 17 september 2009

En uppvisning i total smaklöshet

Jag kan inte låta bli att uppröras lite grand av TV-utbudet för tillfället. I lördags, eller om det var fredags, satte jag mig och tittade på Kändisdjungeln, TV4´s nya satsning. Ett avsnitt var mer än tillräckligt. Jag förstår verkligen inte vari underhållningsvärdet ligger. Personligen finner jag det bara totalt motbjudande att se hur en person ska stå ut med maskar, larver, ormar och diverse vidriga saker i ansiktet i X antal minuter.

Sen har jag ryktesvägen hört om Hollywoodfruar. Nån jäkla människa vid namn Anna Anka (seriöst, ANNA ANKA!?) har tydligen retat upp folk genom diverse smaklösa uttalanden. Att man ens orkar bry sig om vad en liten människa, vars kändisskap ligger i att hon är gift med mannen som gjorde en lagom cool låt vid namn "Diana", anser om kvinnans roll fascinerar mig. Bara att människan frivilligt gått med på att heta Anna Anka visar väl hur allvarligt man bör ta hennes åsikter...

Så nej, TV tittar jag bara på när det är någon bra sport eller film. Tacka vet jag en Romamatch (även om dom är urusla för tillfället) eller en episk Tim Burton-film. Det är kvalité det.

2 kommentarer:

tove sa...

Hahahahah word.

Sofia sa...

Tim Burton, det är grejer det! *lämnar ett spår efter mig den här gången*