torsdag 10 september 2009

Harry och jag

Okej. Det har kommit till min kännedom att vissa personer fått för sig att jag bara kan prata om Harry Potter. Det här tycker jag givetvis är otroligt tråkigt! Ja, det är sant att jag älskar Harry (eller inte just Harry men hela världen runt honom, ni fattar). Ja, jag är lite smått besatt. Jag erkänner villigt att jag filosoferar över frågor relaterade till HP, har mindre crushes på vissa karaktärer, hypar A Very Potter Musical och så vidare. Men jag är INTE oförmögen att prata om andra saker. Märker jag att jag har att göra med någon som inte är speciellt förtjust i HP, så försöker jag faktiskt inte tvinga in den personen i en djup karaktärsanalys av Dumbledore. Dessutom finns det grejer runt HP jag inte alls är jätteförtjust i. Wizard Rock till exempel, som jag generellt sett anser att världen hade klarat sig lika bra utan.

Men om ni nu fortfarande tror att jag inte kan prata om annat än HP så kommer här en liten lista över samtalsämnen jag gärna diskuterar:

* Sport. Dom flesta har förhoppningsvis noterat att jag älskar AS Roma och kanske lite speciellt en spelare vid namn Francesco Totti, men jag gillar dom flesta idrotterna. Så vill ni diskutera BÅG's senaste Tre Kronor-trupp, Klüfts misslyckade längdhoppssatsning eller Söderlings tolfte förlust mot Federer, feel free. Undantaget golf, som jag tycker rätt illa om.

* Musikaler. Jag är kanske ingen supernörd, men kanske lite mer koll än genomsnittet? Hypande av Les Mis, Mamma Mia, Chess, Wicked osv. är varmt välkommet. Behöver förresten inte ens vara hypande, utan bara en vanlig diskussion.

* Böcker i allmänhet. Jag läser, tro det eller ej, mer än bara Harry Potter och min kurslitteratur.

* Samhällsfrågor. Allt från Sveriges inblandning i Afghanistan, till vårt rättssystem och karensdagarna via USA's inrikespolitik går bra. Jag har oftast en åsikt, kanske även då jag ibland borde vara tyst.

* Jag kollar på film också, tro det eller ej. Då och då i alla fall. Särskilt om Meryl Streep, Johnny Depp eller Helena Bonham Carter medverkar.

3 kommentarer:

hanna sa...

du glömde mat!!!! du är bra på att prata om mat också!

Linda sa...

Vad bra att du ger förslag på samtalsämnen så att vi vet vad vi ska prata om. ;-) Sport säger du... Äntligen någon som vill prata ridning!!! :P

Christine sa...

Men Linda, det vet du väl att du kan prata med mig om allt? :D Sen hur mycket jag kommer förstå är ju en senare fråga... ;)