lördag 12 september 2009

Mat-talk

Hanna påstår i kommentarerna till föregående inlägg att jag är bra på att prata om mat, så jag tänkte göra det! Det har varit alldeles för lite mat i den här bloggen. Hade egentligen inte tänkt ta upp det så mycket, det finns så många recept-bloggar och sånt ändå, men igår var en SEGERNS dag på matfronten! Först en helt okej lunch på uni - pasta med bacon och champinjonsås, för bara 55 kr. Bara det en liten seger. Sen kommer största segern när jag kommer hem! Till min förvåning är mamma redan hemma, kvart över fem, vilket var en mindre chock, då hon älskar att jobba över. Tanken var att hon skulle laga makaronipudding.. hah, pyttsan. När jag kommer in genom dörren möts jag av "Hej! Är du hungrig" "Eh, ja, det var fem timmar sen jag åt så...". "Bra, jag med...så jag tänkte.. det tar ju sån tid att laga mat..ska vi inte gå till kolgrillen och köpa färdig mat istället?".

Sagt och gjort. Nu var inte detta den "äkta" grekiska kolgrillen, men desto bättre; EXAKT samma mat, men ännu godare pitabröd än vanligt, för SEXTIO kronor! Och jag blev verkligen mätt, det sista tryckte jag i mig bara för att man av princip inte kan lämna supergod mat som man betalat för.

Så, nu lämnar vi maten. I övrigt är mitt liv utanför jobb och skola nu rätt innehållslöst. Kan bero på att den tiden är väldigt begränsad (ska snart sätta mig och plugga), men ändå. Har dock köpt (fel, mamma har köpt åt mig...) ett kombinerat gym/badkort på Sydpoolen en kvart från mitt hus, vilket jag har tänkt utnyttja. Började direkt idag med en stund i simbassängen. Hade varit njutningsfullt om det inte vore för alla idioter som inte kan läsa en skylt. Står det motionssim vid en av tre banor, så är det inte tanken att ni ska stå vid kanten och leka där, puckon.

I anknytning till mitt föregående inlägg om HP vill jag bara påtala att igår började en tjej i min grupp självmant prata om Harry Potter med mig. Innerst inne gillar alla Harry Potter.

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag väntar med spänning på inlägget som kommer att handla om ridsport. ;)

Har du råd att köpa dyr lunch när du är student? :O Annars är matlåda ett bra alternativ. Bra mycket billigare och säkerligen nyttigare också. :)

Kul att du börjat simma! Jag skulle också vilja träna lite men måste vänta tills jag vet säkert att jag ska behålla hästen så att jag kan fixa hjälp några gånger i veckan.

Ska du gå på Prima Donnor på lördag?

Kram

Christine sa...

Hahah jag kanske ska skriva ett sånt, för din skull då! ;)

För det första var den ju inte så dyr, för det andra behöver jag bara äta på uni kanske 1 dag/vecka, för det tredje bor jag hemma och har alltså typ 2500 kr i bidrag som jag tror kommer räcka rätt så bra till litteratur, kläder och mat, och för det fjärde så har jag ju iaf 1,5 extrajobb just nu, så pengarna rullar in ganska bra för tillfället :D

Aaw hoppas allt löser sig med hästen! Men ridning i sig är väl ganska bra träning? ;)

Jag vet inte än, haha. Egentligen har vi nån typ av aktivitetdag med middag på uni. Just nu har jag inte bokat biljett till något, vilket troligen kommer resultera i att det tar slut till båda, eh... men är det här sista gången ni går eller tänkte du och Emma gå på typ sista föreställningen också, förutsatt att Gunilla fortfarande spelar då?

Linda sa...

Blir nog sista föreställningen också, jag går iaf hellre på den. Tänkte nog inte gå på lördag, en gång till får räcka. :)

Vad bra att du har pengar så att du klarar dig utan problem. :) Då kanske du har lust att gå på lite musikal med mig? ;-) Jag vill se Cats, Hairspray och Buddy Holly (det är väl de som går nu?).

Ridning är bra träning när man verkligen kan träna 100%, det kan jag inte riktigt än av flera olika anledningar. Sen sliter det rätt mycket på kroppen så man behöver komplettera med annat för att orka.

Kram!