torsdag 24 september 2009

Tidernas mardrömsspelare

Att göra så kallade "drömelvor" är ju till och från riktigt populärt bland både fans, journalister, experter och så vidare. En spelare som garanterat aldrig skulle hamna i en sån är Marco Cassetti. Mannen som får Simone Loria att framstå som en av världens bästa mittbackar. Jag blir seriöst tokig. Normalt tycker jag inte om att gnälla överdrivet mycket på spelare - det är trots allt tränaren som tar ut dom, och såvida det inte finns starka skäl att misstänka annat får man utgå från att spelaren i fråga faktiskt gör sitt bästa, även om det tyvärr inte är tillräckligt. Just nu blir jag dock FÖRBANNAD. Om man är så jävla kass som Cassetti, så att man ENSAM lyckas orsaka minst hälften av målen som ens lag släpper in, då borde man fan självmant be om att få bli bänkad. Vi har Marco Motta, kapten i Italiens U21-landslag och vårens succéspelare i laget, vi har en, visserligen skadebenägen, Cicinho i laget, och vi ansåg oss ha råd att släppa Panucci inför säsongen...så kan någon förklara för mig varför en sopa som Cassetti innehar högerbackspositionen!?

För er som inte är så insatta i fotboll och således inte förstår vad jag pratar om, så kan jag säga att livet flyter på som vanligt. Har dock sagt upp mig från TelgeEnergi då jag helt enkelt inte hann med. Tvingades inse att dygnet inte har 30 timmar, hur gärna jag än önskar det. Det är stört mycket på uni just nu, med två kurser, PM som ska skrivas, frågor som ska besvaras, böcker som ska läsas och så vidare. Jobbar dessutom då och då lite extra på Volkswagen, vilket är jättetrevligt och ger bra pengar, men heey det tar tid! Vill ju dessutom träna, och träffa vänner, och se Roma, och läsa, och, och, och... så ja, som ni märker gick det inte riktigt att få in Telge och samtidigt må bra.

4 kommentarer:

Tove sa...

Han kan inte va sämre än gulubovsky! ;D

Christine sa...

... Jo, jag tror faktiskt det. Låter konstigt, men jo.

Tove sa...

OMÖJLIGT! XO JAG SÖRJER MED DIG!!!

Christine sa...

Det borde du verkligen, utan Cassetti hade vi varit långt ifrån något krisläge...