torsdag 24 december 2009

19

Gud vad åren går! Läskigt. 19 nu. Sista året som tonåring. Känns...inget speciellt faktiskt. Man får väl passa på att njuta av att det fortfarande känns okej att att bli äldre...

Gårdagen, eller ja, egentligen den 22:a och några minuter in på den 23:e, spenderades ute hos Jacke med Tove, Laptoptobbe och Cissi. Det blev Svea Rike, Jackes favoritspel, och TP. Tack vare att Jacke i sista draget av Svea Rike förstörde totalt för Tove tog jag, hör och häpna, hem en seger! I TP krossades det givetvis - jag och Tove, som ju i egenskap av naturare täckte upp mina eventuella brister (ödmjuk som alltid!), bildade såklart ett dream team och krossade allt motstånd. Första frågan, pluppchans direkt - "vilken fotbollssspelare gick 1973 från Åtvidaberg till PSV Eindhoven?". Jacke skrattar elakt i tron att detta är en omöjligt fråga. Dream team svarar Ralf Edström och inkasserar sin första plupp. Motståndet hämtade sig aldrig riktigt från den rivstarten...

Nej, nu ska det kanske sovas lite. God jul på er allihop!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, det är ju fusk att spela TP i lag. ;) Men jag måste säga att jag också hade blivit helt knäckt över att du svarade rätt på den första, omöjliga, frågan. :P Grattiskram på dig! :)

Tove sa...

Till anonym ovan: Det var inte så mykcet lag, Christine kunde alla frågor vi hade rätt på :D

Haha jag älskar din beskrivning av detta. Hahaha bara för bra. "Jacke skrattar elakt i tron att det är en omöjlig fråga. Dream team svarar Ralf Edström och inkasserar sin första plupp" hahahahahahha.

Förresten har jag ett nytt frågespel som heter Bezzerwizzer, fick det igår, det är typ omöjliga frågor men upplägget verkar kul. Och i lag med dig ska vi nog fixa det va :D

Christine sa...

Ooh det spelet har jag hört om, fått toppbetyg i speltester! Måste lätt spelas, vi kommer styra totalt! :D

Linda sa...

Anonym var alltså jag, vet inte varför namnet inte syntes... :)