lördag 12 december 2009

Jane Eyre...,fangirlhypande!

Åååh mmm jag kom rätt nyss hem från en underbar kväll på Dramaten. Som vissa rutinerade bloggläsare säkert känner till är jag ju rätt förtjust i boken, och hade därför relativt höga förväntingar på scenuppsättningen - när det är Dramaten ska man trots allt kunna kräva viss klass. Allt infriades. UNDERBAR uppsättning. Alla skådespelarna var asbra, speciellt Michael Nyquist som nästan lyckades vara riktigt het. Fan, mr Rochester alltså. Jag vill göra ett byte på min lista! Jag känner verkligen hur min crush på honom väckts till liv igen. Vet, bokkaraktärer är om möjligt ännu mer otillgängliga än Totti, men ändååå...

Scenografin var dessutom supercool och smart gjord. Ett utmärkt exempel på hur man kan skapa häftiga och varierade miljöer med en scen och duk som verktyg. Mmm film är bra på sitt sätt, men i klass med riktigt teater är det ju inte.

Innan pjäsen åt jag middag med Lillis och Fia i Gamla Stan, på en mysig italienskt restaurang. Upptäckte att det verkligen var alldeles för länge sen som jag åt mozzarellaost, så det blev en tunnbottnad, supergod mozzarellapizza, väl värd sitt pris. Måste ju unna mig lite grand - snart är det ju jul! Imorgon blir det ett besök på den årliga Hundmässan i Älvsjö...hoppas det finns söta volpino italiano att klappa i år också..

3 kommentarer:

t sa...

nyqvist är väl alltid her? :)

t sa...

het xD

Christine sa...

Hahhaha njaae jag tycker han ser hyfsad ut men inte direkt het :P