söndag 20 december 2009

Krystade kriminalare

Idag upptäckte jag något som verkligen irriterar mig! Spenderade kvällen med att se en av de senaste Wallanderfilmerna, ett barn dog, och Kurt ska meddela föräldrarna. Direkt han sätter sig i bilen för att åka iväg och göra det tänkte jag "okej, nu kommer vi få se en storbölande mamma och en tappert kämpande man som ska stötta henne och inte visa en enda känsla". Och mycket riktigt. Kvinnan bryter ihop totalt och mannen rör knappt en min. Så otroligt KRYSTAT!! Okej att kvinnor generellt kanske visar lite mer känslor än män, men knappast i hundra procent av fallen. Ååh. Jag vill se en kriminalare där mannen bryter ihop av sorg och kvinnan inte fäller en tår (UTAN att det senare avslöjas att kvinnan är mördaren!). Ska det vara så omöjligt?

1 kommentar:

Linda sa...

Du får skriva en bok själv helt enkelt! :)