lördag 14 juli 2007

Pottermania

Såg OotP-premiären igår, magiskt. Bästa filmen hitills, underbara skådespelarinsatser och alla de viktiga delarna var med. Filmen var dock lite väl kort, hade velat se mer av Draco Malfoy, Lupin och Tonks. Underbarast var såklart den psykotiska, sinnessjuka, underbart galna Bellatrix Lestrange. Bella for Prime Minister!

Det senaste året har lite av min Potter-mani försvunnit då det varit långt till sista boken, ingen film släppts och jag läst andra, nästan lika underbara böcker. Men nu är Potter-manin som värst igen. Senaste dygnen har spenderats på Mugglenet, där jag läst en rad olika teorier om de stora gåtorna som kvarstår efter sex av sju böcker. Jag vågar inte tippa så jättemycket själv, men jag tror att några av dom som får sätta livet till blir Neville (antagligen efter att ha fått sin revansch på Bella, tyvärr, vill att hon ska överleva!), Hagrid (Dumbledore´s man, och det känns naturligt att Sirius, Dumby och Hagrid försvinner och lämnar Harry med Voldy)... från den onda sidan nämnda Bella (men jag hoppas som sagt att hon får leva <3), Voldy själv (skulle förvåna mig mycket om den onda sidan vinner efter sex böckers tjat om att kärlek är den starkaste magin, är det något Voldy inte känner till är det ju kärlek), och antagligen/förhoppningsvis Severus Snape (om han nu är one of the bad guys - och jag hoppas att han är det). Sen kommer säkert ytterliggare ett par karaktärer av mindre betydelse att få offra sig.

Helt klart är också att slöjan som Sirius faller in i, the Veil, kommer spela en avgörande betydelse. Titeln på boken, the Deathly Hallows (dödsrelikerna) tror jag hör ihop med slöjan. Det är ungefär 100 000 olika teorier och argument för den ena eller andra saken som cirkulerar i mitt huvud, jag skulle verkligen behöva ett ööh vad är det svenska ordet... minnessåll typ. Men om en vecka vet jag svaren! <3

Until then, kom ihåg att Vinnaren tar Allt <3

2 kommentarer:

Pernilla W sa...

Vill också se!!! Måste vänta några dagar till...

Christine sa...

JA DET VILL DU! För den är bäst! <3