söndag 1 mars 2009

Finkulturen segrar

Så sjuuukt nöjd, Melodifestivalen 2009 är äntligen räddad! Kom igen svenska folket, skicka den här ascoola popoperan till Moskva! I min familj brukar vi betygsätta alla låtar 1-5, och från mitt håll var det här lätt årets enda femma. Originell och häftig låt, superbra röst, dessutom snygg och inte alltför tilltrasslad show...MALENA TILL MOSKVA!!



Personligen har jag sett Malena tidigare (min icke-kulturella familj hade ingen aning om vem hon var...) och Emma (bra att det finns folk som tänker lite längre än jag ibland) passade på att spela in det här underbara numret vid det tillfället (SMYGREKLAM FTW!!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linda filmade med Emmas kamera. Hon hade fri sikt mellan två små huvuden ;) Minns att ett av huvudena rörde sig upp och ner i jakt på en liten mp3 spelare... som om det hade velat sig rikitgt illa hade kunnat hamna borta hos Oscar :P

För övrigt kan du ha rätt i att vi borde skicka opera till Moskva. Vi lär ju i alla fall sticka ut!

/Emma

Christine sa...

Ahaaa, här gav jag dig alltså felaktig cred! Men det var ju trots allt din kamera... :D

Hahaha just det, Cissi lyckades ju tappa sin mp3 och letade ganska febrilt XD Men det var en nice konsert, vill ha mer sånt!