fredag 13 mars 2009

Mellofinal

Yes, snart är det äntligen dags för en av årets stora musikaliska höjdpunkter - finalen i Melodifestivalen! Inte för att det är så jättemånga bra låtar, men det har ändå ett visst underhållningsvärde och engagerar verkligen folk!

Själv hoppas jag som sagt på Malena Ernman som vinnare...låten är cool, annorlunda, och Malenas röst är bara UNDERBAR! Seriöst, skulle jag ha en tiondel så bra röst vore jag hur nöjd som helst.... i övrigt tycker jag att Måns låt är rätt okej, vill dock INTE att den ska vinna eftersom den låter som Sverige alltid låter...E.M.D´s låt är okej men jag hatar verkligen bandet, sliskiga fjortismagneter....när det gäller Caroline af Ugglas är låten trist och hennes röst faller mig inte alls i smaken. Däremot måste jag säga att jag tycker hon är en härlig personlighet som verkligen sticker ut. Iaf, om inte Malena vinner tror jag nästan att jag håller på hårdrockarna, HEAT eller vad dom nu heter...fartfylld låt vilket är trevligt.

Vad gäller resten av startfältet orkar jag knappt engagera mig...Molly Sandén har förvisso jättefin röst men vad tusan, låten är ju så intetsägande att det inte är sant och jag får ändå LITE Småstjärnorna-vibbar av Molly... Sarah Dawn Finers röst älskar jag men gud vilken mesig låt...Agnes är en duktig sångerska och låten okej, men sticker inte direkt ut...the same goes for Emilia. Alcazar fattar jag inte hur folk kan tycka ska vinna, 5 spänn till den som hittar en mer meningslös låt... har jag fått med alla nu? Nej just det, hon Alla-tjejen också. Eftersom hon kom SJUA i sin delfinal och av någon oförklarlig anledning ändå får vara med i finalen tycker jag inte ens att hon är värd att kommentera.

Christine HOPPAS:
1. Malena Ernman
2. HEAT
3. Måns Zelmerlöv

Christine TROR:
1. Måns Zelmerlöv
2. E.M.D
3. Malena Ernman

Inga kommentarer: