onsdag 25 mars 2009

Tal

Usch, dagen jag fasat för...länge...är snart här. Imorgon ska jag hålla tal i Svenska C, om varför jag tycker monarkin ska bort. Uselt tal. Bara massa argument av varierande kvalité uppstolpade. Känns skit, men jag orkar inte ändra nu. Dessutom kommer jag komma av mig fett mycket, stamma, säga fel och så vidare. Önskar att jag hade varit mer seriös med det här projektet. Kommer garanterat dra ner mig till VG i Svenska C, buhu.

Nej, jag får köra den gamla nödtaktiken: improvisera. Ni glömmer väl inte att läsa Tobbes tankar inför talet?

Istället för att plugga på talet sitter jag och försöker skriva bra svar på frågorna till årsboken...de tidigare årsböckerna har varit sjukt roliga, så jag känner pressen att skriva roliga svar här. Suck, press, press, press, press.... halvvägs in i väggen är numera mitt normala hälsotillstånd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gick det bra att hålla tal? Skulle gett lite tips tänkte jag men såg att dagen D var idag. Jag tror iaf att du inte kommer sänka betyget till VG om du råkar få VG på talet, hela kursen kan ju inte hänga på det.

Kramis

t sa...

klart du inte får vg i svenska, skärp dig

haru kirrat 23 MVG hittills faller det lisom inte på svenskan.