onsdag 29 april 2009

Fangirling och lastbilar

Igår var det dags för lastbilskörning på Scania. Dessvärre har jag ju inte hunnit ta körkort, men jag fick åka med Evelina och det var party party! Eftersom jag är en trevlig person pushade jag på henne så hon tog en av värstingbilarna med MYCKET släp. Ewwe är ju dock stensäker bakom ratten, så vi tog oss lugnt och säkert runt banan. Värre gick det för Stegar-Jason, som till Tobbes stora förtjusning lyckades få motorstopp.

Roligast var ändå att åka terrängbil...sanslösa backar och skogsvägar den tog sig igenom! Dagens bästa var ju nästan Stegar-Jason, naturlärare, som helt fascinerad utbrister "men...jag förstår inte hur den kan få grepp på sten..." varpå Emil, som en sann sammare, ironiskt svarar "det är friktionen av derivatan bla bla bla...." precis så ska dumma naturare tacklas!

Som ni alla vet är ju jag lite av en fangirl - till Totti, till Donnan och så vidare. Jag måste dock erkänna att jag definitivt mött min överkvinna i min svensklärare. Pooh säger jag bara. Lars Winnerbäck är det (o)lyckliga objektet, och igår hade denna svensklärare "råkat" stöta på Lars, eller som hon tydligen är med honom numera, "Lasse", inne i stan. Och givetvis gått fram och berättat att vår klass skrivit texter inspirerade av hans låt "Söndermarken". Jag säger inget mer än att jag bockar och bugar för denna fangirling och erkänner den vara mer fanatisk än min egen. Samt erkänner bittert att aktuella lärare har betydligt större chanser på Lars Winnerbäck än jag har på Francesco Totti. Livet är orättvist.

1 kommentar:

Tove sa...

ang naturdriveriet, det hade varit jätteroligt om det varit sant och han blivit totalägd. nu var det dock bara sam-svammenl :)