måndag 19 oktober 2009

Listor och sånt

Alla människor älskar ju listor. Eller hur? Jo, det gör ni. Jag gör det i alla fall. Har en förmåga att gå runt och filosofera på olika listor. Ofta är dom relaterade till Roma och Totti. Fem bästa Romaspelarna (guess who's not on the list...Marco i förnamn och inte Motta i efternamn..), fem snyggaste Romaspelarna, topp 5-Tottimål, topp 5-Tottifrisyrer, Topp 5-Tottistraffar, Topp 5-Tottiklackar... ja listan kan ju göras lång! Den senaste tiden har några av mina...vänner...gjort så kallade laminerade ligga-listor á la Ross i Vänner. Jag har ju aldrig följt denna serie (mina kunskaper sträcker sig ungefär till att dom är sex stycken och Jennifer Aniston spelar någon som jag tror heter Rachel..nåväl..) så detta sa mig först inte så mycket, även om jag på ett ungefär kunde gissa innebörden. Min ytterst preliminära lista består av Francesco Totti (ingen är förvånad), Johnny Depp, Marco Motta, Sirius Black (bokkaraktären, föga förvånande...) samt Simone Palermo (Julia, jag kan nästan, nästan tänka mig att ge dig Totti ifall jag får Marco eller Simone! Gärna båda, du har ju trots allt Mexés!). Bubblare är just nu Alan Rickman, enbart för rösten och William Shakespeare (jag var inte helt säker på huruvida personerna på listan måste vara vid liv...tänkte dock inte skända Shakespeare utan snarare resa tillbaka sisådär 450 år i tiden..). Om någon nu vill klaga på min lista kan jag nämna att Vissa Andras innehöll namn som..jaa jag vet ju inte hur sekretessbelagda dom här listorna är, men en kvinnlig partiledare, och en kvinnlig, svensk skådis, 50+, som varit med i båda Millennium-filmerna..hömhöm. För en gångs skull känner jag mig oerhört normal..vilket är det bästa med att umgås med musikalarna, efter det faktum att dom är stört trevliga!


På tal om listor och Johnny Depp så har han blivit utsedd till världens sexigaste, manliga, filmstjärna i den här undersökningen. I övrigt en rätt framgångsrik lista för HP-skådisarna (någon som tror att ett antal HP-fans varit framme och röstat? Puh, det är ingenting emot Twilight-fansen...); Robert Pattinson på andra plats (nu ignorerar vi det faktum att han blev megastar efter Twilight, och ser honom bara som Cedric...), Alan Rickman på åttonde och Jason Isaacs på 24:e (så otroligt nöjd med detta, älskar honom som Lucius!!). På listan över sexigaste kvinnorna kan ju nämnas, även om jag var lite mer intresserad av Johnny och Jason, hähähä, att Emma Watson, som jag personligen länge hävdat är ALLDELES för snygg för att spela Hermione, kom trea, och HBC, som i motsats är helt perfekt som Bella, kammade hem niondeplatsen. Mycket nöjd. HP är inte bara totally awesome, det är snyggt också.

Dock inte lika snyggt som Roma och Totti!

7 kommentarer:

Cissi sa...

Mobbas inte :P Okej, på den här bilden kan jag hålla med om hans snygghet!

Tove sa...

Vem fan´är Megan Fox? HBC är sexigast i världen.

Julia sa...

Hahah snacka om att vi dras till samma Romakillar ;) Det där var ett väldigt fint erbjudande av dig att låta mig få BÅDE Totti och Mexes. MEN, jag har väldigt väldigt svårt att släppa Motta ifrån mig och Simone Palermo och jag är numera rena rama bundisarna så jag tror helt enkelt det blir bäst att vi delar på dem allihopa! Haha :D

Christine sa...

Cissi: TACK! Jag ser detta som ett stort erkännande av min smak :D

Tove: Ingen aning, hon bara plopp har dykt upp på förstaplatsen på såna här listor på sistone! (Nej, jag spenderar inte mitt liv med att läsa 100 såna här listor om dan, men aftonbladet och expressen har en vana att ha som rubriksättning "megan fox utsedd till sexigast i världen"...). I övrigt agree, ingen kvinna slår HBC. Det roliga är att hon inte ens behöver anstränga sig utan är assnygg trots sin... alternativa...klädstil.

Julia: haha Simone är så söt! Ska vi inte starta en kampanj för att få honom att provspela i något av Sthlms-lagen? :P Han verkar ju gilla Sverige...

Julia sa...

Åååhja, det kan man verkligen säga att han är. Jag är på!!! Ska tjata på honom, heheh ;D vore ju optimalt! haha

Fia sa...

Mmm, Wetterstrand, mums...

HBC är helt klart en bubblare!

Christine sa...

Haha söt du är Fia :D Om jag skulle byta lag så vore HBC lätt i toppen av min lista!