fredag 2 oktober 2009

That was your life, mate

"What was that?"
"That was your life, mate"
"Oh, that was quick, do I get another?"
"Sorry mate!"

John Cleese är som bekant ett jäkla komiskt geni (men vad gör han i reklam för Elgiganten!?), och Fawlty Towers är ungefär den roligaste serien någonsin. Nåväl, det jag syftade på nu var att mitt liv fullkomligen flyger iväg! Det går i 200 km/h, minst. Veckorna har aldrig gått såhär tidigt - jag har knappt hunnit fatta att helgen tagit slut förrän det är fredagkväll igen. Jag gillar det dock. Idag gick jag upp rätt tidigt, åkte till uni, var på föreläsning om associationsrätt, slängde i mig en hamburgare på centralen, och åkte direkt till jobbet. Hemma kvart i sex. Pooh.

Så, summa summarum, händer det inte speciellt mycket som är av intresse för den här bloggen. Tråkigt, men sant. Jag kan inte ens blogga om mitt mycket ambitiösa livsmål - att läsa alla böcker i "1001 böcker du måste läsa innan du dör" - eftersom jag inte har tid att läsa annat än kurslitteraturen, och projektet således inte går framåt. Illa, verkligen mycket illa!

1 kommentar:

Tove sa...

hahah är det verkligen han i elgiganten då? jag försöker hävda att det är en dubbelgångare! annars tvingas jag inse att Cleese har sålt sin själ till reklam typ, och det vill jag inte, så jag hävdar bestämt att det är en look-alike. dessutom, hur skulle ett svensk företag (elle det kanske itne är svenskt?) ha råd mitt i krisen?