fredag 9 oktober 2009

Så ska pucken spelas!

Igår fick jag en påminnelse om hur mycket jag gillar HOCKEEY! Fan, riktigt lika bra som ROMA är det ju inte, men ibland är hockey bra mycket roligare att titta på än fotboll. 2-0 i en fotbollsmatch och den är ju ofta avgjord (dock inte när Roma spelar, eftersom Roma behöver åtminstone 4-0 för att man ska känna sig lite säker på seger). I hockey däremot går det fruktansvärt fort att förändra matchbilden. Södertälje-Brynäs var matchen för dagen, jag är ju då brynäsare ifall någon missat det. Hutlösa 245 kr kostade biljetten, och sen är SSK förvånade över att deras arena gapar halvtomt. Ärligt talat, SSK's klack igår hade fått plats i det minimala utrymme som bortastå har till sitt förfogande. Nåväl, nu vann ju Brynäs, vilket gjorde att det inte var bortkastade pengar. Brynäs lider dock lite av Romasyndromet - när man leder med 3-0 och det är åtta minuter kvar av matchen, då ska man fan inte vara nära att tappa segern. Nu slutade det dock väl med en 3-2 seger.

Dessvärre har ju äckel-Viasat köpt rättigheterna till NHL, varvid jag inte kan se mitt älskade Pittsburgh Penguins. Stor besvikelse. Måste finkamma nätet och se om NHL-matcher går att streama. Borde kunna funka. Hoppas. I brist på annat bjuder jag på lite fina bilder från förra NHL-säsongens sista match!

Inga kommentarer: