måndag 26 oktober 2009

Oskälig uppstigningstid

Klockan på 5.15, en måndagmorgon. Det är inte humant någonstans. Ganska pigg när jag gick upp, okej första timmen på uni, sen var den en nedåtgående spiral som kulminerade i att jag vid sextiden la mig under täcket och halvt sov en halvtimme. Svidit i ögonen konstant i tolv timmar och huvudvärk. Min kropp kommer inte överens med tidiga morgnar, om någon missat det... bevis på att min hjärna inte funkar på morgonen; sitter på pendeln, med iPod och halvskummar Metro...Stuvsta, ser i ögonvrån att nån sätter sig brevid mig, flyttar automatiskt två centimeter inåt för att bereda plats, innan jag inser att det är Linda som gjort entré. Bra där.. vadå framstå som komplett blind och borta.

Börjar dock, föga förvånande, piggna till lite nu! Är dessutom sjukt nöjd med att jag tagit mig igenom flum-boken Etiken i juridiken - har läst den två gånger nu, och risken att det kommer på tentan är inte jättestor. Tänker inte läsa den något mer - citat från en av mina två grupplärare på uni, "Jag känner ingen vettig människa som läser Etiken i juridiken"...nä, jag kan förstå det!

Inga kommentarer: