måndag 5 april 2010

Inkompetensen personifierad


Nyss tvingades jag se Mona Sahlins föga charmerande tryne i en reklamannons på facebook. Traumatiskt, minst sagt. Slog mig då att det är bäst att passa på att njuta fram till valet, samt kanske börja planera en emigration till tja, Kanada kanske... (sugen på att säga Italien men eftersom Berlusconi faktiskt lyckas med konststycket att vara ännu hemskare än fru Sahlin så var det kanske ingen bra idé..även om Totti givetvis skulle väga upp en hel del!). Tänk er bara, Mona Sahlin bredvid Obama, Angela Merkel, Sarkozy, Brown... katastrof. Total katastrof. Det är ansiktet i en kudde och händerna för öronen varje gång Mona Sahlin öppnar munnen. Det finns en sak man kan beundra med henne, och det är hennes vilja. Hennes förmåga och självinsikt bör vi tala lägre om. Skrattretande att flera borgerliga ministrar tvingades avgå för att de inte betalat tv-licensen när vi på Monas meritlista, förutom samma brott, bland annat finner:

1. att hon 1993 struntade i att besikta bilen och att betala försäkringen.
2. att hon 1998 struntade i hela NITTIOÅTTA parkeringsböter. 98! Hur är det ens möjligt att felparkera så ofta!?
3. Toblerone, I say no more...jag gillar också Toblerone Mona, men inte fan går jag och köper det och tar ut tusentals kronor i kontanter från någon annans konto! Så mycket för den solidariteten...
4. att hon efter Tobleroneaffären lät skattebetalarna bekosta en semesterresa för hela familjen till Mauritius.

Man blir ju nästan lite avundsjuk...jag vill också kunna köpa massa choklad för andras pengar och efter att ha blivit avslöjad få åka på semester, betald av samma personer som jag just snott pengar ifrån!

Både fascinerande och skrämmande att landets största parti inte har ett bättre alternativ som statsministerkandidat. Om det bara vore de här små snedstegen Mona begått (vadå, glömma bort 98 räkningar kan väl hända vem som helst...), men gud...hennes sätt att debattera. Som om hon pratade med ett litet barn! Gud jag klarar inte av att se människan. Att hon dessutom vill ha med allas vår ärkekommunist tillika USA-hatare Lars Ohly och miljöfascisterna Piff och Puff i regeringen...nejnejnej.

5 kommentarer:

Linda sa...

Moahahahah, fantastiskt blogginlägg Cricce! :P

Emilia sa...

Jag lovar att vinka av dig på Arlanda när du emigrerar ;)

Anonym sa...

"stattsbudget"? kan dom inte stava heller

Amanda sa...

du har inte riktigt läst på, eller?
och vad har du emot mona sahlin brevid obama? brown kommer ju ändå att få avgå, inte för att det har något med det här att göra, men visar på okunnighet.. och 'miljöfascister'? ditt inlägg visar på en mogenhet i stil med en 13-åring och dina argument att du inte har något att underbygga dem med.

Christine sa...

Amanda: Jag förstår inte riktigt vad det är du anser att jag inte läst på - förnekar du att Mona fifflade med kontokort, inte besiktigade bilen osv?

Jag vill inte se Mona Sahlin bredvid Obama av den enkla anledningen att hon inte är en bra representant för Sverige. Bara det faktum att vänsterblocket knappt är överens om någonting tyder på att Mona inte är någon stark ledare att enas kring. Vad gäller Gordon Brown så föredrar jag att avvakta det brittiska valresultatet innan jag uttalar mig.

Beträffande Miljöpartiet anser jag att de är såpass extrema att de med rätta kan benämnas miljöfascister. De saknar totalt rim och reson och lever i någon slags drömvärld där de tror att tåg och spårtaxi kan ersätta bilar över en natt. Lycka till säger jag bara.

Du har naturligtvis din fulla rätt att anse att jag är lika mogen som en 13-åring. Att du saknar såpass grundläggande kunskaper i det svenska språket att du inte vet om att ord efter frågetecken skrivs med stor bokstav, samt att du totalt verkar sakna förmåga att uppfatta ironi, tyder på en liknande mogenhet... eller så är du bara ytterligare ett stackars offer för 10 år i sossarnas flumskola.