torsdag 1 april 2010

Mer framgång

Lika stor lättnad varje gång man loggar in i fastreg för att kolla sitt tentaresultat och möts av AB. Det var på poängen den här gången, men ibland krävs det lite tur! Otroligt skönt eftersom jag verkligen kände att jag hade koll på statsrätten, men visste efteråt att jag hade missat att skriva med ett par saker. Nåväl, behöver ju inte vara bitter över det utan istället konstatera att jag pluggade precis lagom mycket, och att det visst funkade med ett drygt två veckor långt OS-uppehåll!

Helgen som gick har jag inte ens nämnt, tror den drunknade i lyckan efter Romas seger. Som vanligt när man umgås med musikalarna var den fullständigt underbar och smått obeskrivbar. Sommarnattens leende (på Stadsteatern) började lite trevande men blev bara bättre och bättre och nådde i andra akten fram till magnifik. Efter teatern styrdes stegen mot Ballbreaker, där vi hade råkat missa att jag egentligen var lite för ung för att komma in... dock verkar det som att min otroligt höga mentala ålder (ironi!) lyste igenom för vakten brydde sig inte om att kolla mitt leg. Tack för det. Till Lindas stora glädje var jag tyvärr rätt usel på bowling (ingen nyhet), men det gör mig ingenting - jag är ju bra på så mycket annat (till exempel på att vara ödmjuk)! Slutligen ett litet tips tillika memo to self... halv två en natt i mars är INTE det läget när man ska följa rådet om att inte ha ytterkläder på sig när man kör bil. Jag gjorde misstaget att ta av mig kappan och belönades med en förkylning. Hoppar inte direkt av lycka.

Inga kommentarer: