onsdag 28 april 2010

Lawyer's rather nice

Underbart misslyckande! Vill-ha-begäret har övervunnit förnuftet! Jag har tänkt köpa Sweeney Todd (filmen) ungefär sen den kom, men stått emot viljan med rationella argument såsom att jag redan sett den flera gånger, gått massor på Canal+ och så vidare. Nu gick det dock inte längre, min ekonomiska sida (som normalt är ganska dominerande, tack och lov) fick ge sig - mästerverket är hemklickat från cdon. Borde sälla sig till min lilla (faktiskt bokstavligt talat lilla...) filmsamling de närmsta dagarna. Wonderful.

De senaste dagarna har varit rätt lika varandra. Seminarium 10-12, därefter sisådär sex timmars resonerande med mig själv om att jag borde plugga. Suck, inte alls motiverad för tillfället. Hatar 6-poängskurserna, hinner inte alls komma in i ämnena och få djupare kunskaper (och det är ju först då det verkligen blir intressant!) innan det är dags för tenta. Både gårdagens och dagens seminarium var emellertid riktigt bra, så jag hoppas att den trenden fortsätter imorgon och på fredag.

Efter seminariet idag blev det för första gången (!) lunch på Lantis (största restaurangen på uni). Dock inget eget initiativ utan en mycket trevlig lunch med Emilia. Har även hunnit med en sväng till gymmet här hemma..ni ser, det är hur lätt som helst att undvika att plugga. Måste verkligen skärpa mig.

Inga kommentarer: