söndag 11 april 2010

My team is TOTALLY AWESOME!!

Tydligen är många av de bästa curlingspelarna högutbildade och intelligenta. Jag hoppas verkligen att det stämmer, för isåfall har vårt lag så stört bra förutsättningar. Tove och Kajsa skrev högskoleprovet för första gången idag, och ser ut att ha landat på 1.9 respektive 1.8, vilket allmänt är stört bra och för att vara första gången helt fantastiskt! Grattis tjejer, ni styr ju för tusan!

Själv har jag aldrig gjort provet och kommer troligen inte göra det heller. För det första är jag för snål för att betala för att skriva ett i mitt fall helt meningslöst prov på en lördag, och för det andra vill jag inte ha mina illusioner om mig själv som smart krossade. Åtminstone inte mer än nödvändigt...

Har varit ledig nu några dagar sedan tentan i folkrätt, vilket har varit välbehövligt. Tycker inte alls om korta kurser. Oproportionerligt mycket att läsa in och psykiskt påfrestande med mycket tentor (särskilt då när man känner att man inte hunnit läsa så mycket som man hade velat...). Nåväl, nu är det i alla fall bara Europarätt och Rättsinformatik kvar, och sen har redan hela första året gått!

Inga kommentarer: