fredag 10 december 2010

Första blankningen ett faktum!

Japp, ni läste rätt. Jag blankade dagens tenta i Civilrätt 2. Är faktiskt lite smått chockad själv. Lite bittert kändes det för faktum är att jag hade bra koll på åtminstone två frågor och hyfsad koll på ytterligare två. Vad som hände var dock att jag kom i tidsnöd till den sista frågan, på sakrätt, som omfattade 8 av 32 poäng. 10 poäng har jag råd att tappa för ett AB. Det var fyra delfrågor i frågan på sakrätt och när jag hade skrivit tre av fyra var det åtta minuter kvar av tentan, jag hade inte hunnit gå igenom den och jag var väldigt osäker på allt jag skrivit på sakrätten. Tog därför det mycket drastiska beslutet att blanka och satsa på omtentan i januari.

Säkerligen kommer jag förbanna mig själv innerligt då, och det finns ju absolut ingen garanti för att den tentan skulle gå bättre, men jag kände ändå att jag var tvungen att ge mig själv chansen. Skulle vara så förbannad om jag skrivit AB-snitt på fyra av fem frågor och ändå missat det för att jag inte hann en fråga ordentligt. Just nu känns det således som att jag fattade rätt beslut och jag hoppas att den känslan håller i sig.

Ska nu glömma pluggandet för en kväll och njuta av kvällens Dramatenbesök som jag tror kommer bli awesome! Ska för första gången till Elverket där Unga Dramaten numera huserar. Tagga!!

4 kommentarer:

Linda sa...

Varför inte lämna in tentan och chansa? Skönt att ha det överstökat liksom...

Christine sa...

Därför att om jag får BA i C2:an är tingsmeritering och domare kört.

Linda sa...

Aha... Jobbigt läge. Kan man inte tenta upp betygen då?

Christine sa...

Nej, tyvärr inte.